Kennisplatform voor het noorden

De week van Marinette Boersma (Yarden & Boersma uitvaartzorg)

Geplaatst op 22 maart 2021
De week van Marinette Boersma (Yarden & Boersma uitvaartzorg)

Het werk van een ondernemer gaat altijd door. Maar de maandag is wel een belangrijke dag, het begin van een week waarin weer doelen bereikt kunnen worden. Vandaag duiken we in de week van Marinette Boersma, eigenaar van Yarden & Boersma uitvaartzorg. Hoe ziet haar agenda eruit en wat houdt haar bezig?

Waarin onderscheiden jullie je?

Als een dierbare komt te overlijden, heb je ineens hulp nodig met het organiseren van het afscheid. Yarden & Boersma uitvaartzorg is een kleine, persoonlijke franchise vestiging van Yarden. Gesteund door een grote en professionele organisatie, zijn wij in staat om de uitvaart en de zorg erom heen persoonlijker en betrokken te maken. We zijn altijd dichtbij, erg flexibel en we kennen de omgeving en de mogelijkheden.

Wat vind jij als ondernemer het mooiste van je vak?

Het is prachtig en een eer om iedere keer weer mee te mogen denken wat een passend afscheid is. Ieder mens is uniek, dus een uitvaart zal ook iedere keer anders zijn. Bij Yarden & Boersma hebben we  jarenlange ervaring, maar toch zullen we iedere keer de familie helpen om het afscheid persoonlijk te maken.

Waar wil je over 5 jaar na nu staan, als ondernemer?

Over 5 jaar hoop ik dit werk nog steeds met passie te doen. Als franchisenemer, of wellicht helemaal zelfstandig. Maar ik hoef niet heel groot te worden. De persoonlijke benadering  blijft het meest belangrijk. Ik verwacht dan binnen de regio een betrouwbare en gevestigde naam te hebben. Ook ben ik aan het kijken of er mogelijkheden zijn om opbaargelegenheden te ontwikkelen. Klein en intiem. Het idee van een huiskamer om afscheid te nemen. Zo zullen overleden dierbaren, die door omstandigheden niet thuis opgebaard kunnen worden, toch in het eigen dorp kunnen blijven De plek waar ze zich altijd thuis hebben gevoeld. Voor de nabestaanden en andere mensen die na het overlijden afscheid willen nemen, is het fijn dat hun dierbare dichtbij is in de dagen tussen het overlijden en het afscheid.

Noem eens 1 afspraak die je voor de komende week in de agenda hebt staan. Wat springt eruit, waar verheug je je op? En waarom?

In mijn werk is het verheugen op een afspraak niet echt het juiste woord. Wel ben ik dankbaar voor dingen die in mijn agenda verschijnen. Deze week ga ik een jonge weduwe een prachtige ketting brengen met een zilveren hanger. In de hanger zit een kleine symbolische hoeveelheid as van haar overleden man. Na zijn plotselinge overlijden heb ik een afdruk van zijn vinger genomen. Deze vingerafdruk is op de hanger verwerkt. De urn met de as heb ik al een paar weken geleden bij haar gebracht. Voor haar voelde het dat haar man weer thuis kwam. Maar ik weet dat ze heel blij is dat nu ook het sieraad klaar is. Ik weet  dat ze niet kan wachten om dagelijks haar man op deze manier dichtbij haar te dragen.  

Tot slot: welke ondernemerstip zou jij met iedere lezer willen delen?

Ik probeer met veel lokale ondernemers samen te werken. Dat maakt dat we elkaar goed kennen.
In mijn werk draait veel om gevoel en emoties, maar ook om deadlines. Als je elkaar als ondernemer goed kent, ben je samen een molen, die op de juiste manier draait. Je kunt iets extra’s vragen en er wordt met je meegedacht. Ik probeer altijd trouw te blijven aan de bedrijven waar ik mee samenwerk. Ik betaal liever iets meer, met een zeker gevoel van kwaliteit en continuïteit, dan dat ik altijd maar wisselende leveranciers heb.  

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkophetnoorden.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar:

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid. Lees meer.

Ik ga akkoord