Kennisplatform voor het noorden

Nieuw kantoor KBK Administratie en Advies in Drachten

Geplaatst op 28 oktober 2022
Nieuw kantoor KBK Administratie en Advies in Drachten

Ze begonnen zeven jaar geleden op een zolderkamer, maar KBK Administratie en Advies is ondertussen uitgegroeid tot een bedrijf met een  mooi en representatief kantoor op de Lavendelheide in Drachten. ,,We zijn in mei van dit jaar verhuisd en het nieuwe kantoor is een mooie stap vooruit”, aldus directeur Jacob Koenen.

Hij noemt zich liever ‘meewerkend voorman’, zegt hij er bij. ,,Ik ben veel onderweg voor besprekingen, maar ik werk ook nog veel mee binnen het bedrijf. Ik zie mezelf niet als een manager. Ik mag nog graag een jaarrekening maken zo nu en dan. Maar met meer personeel krijg je wel steeds meer de rol van manager”, vindt Koenen.

Doorgroeien

KBK Administratie en Advies heeft op verschillende locaties gezeten, waaronder vijf jaar op De Klim, maar wil nu in hun nieuwe kantoor op de Lavendelheide rustig doorgroeien. ,,We willen gewoon goed werk blijven doen voor onze klanten, die we helpen met hun boekhouding, loonadministratie, financiële rapportages en fiscale aangiften. Ook geven we advies  over financiële, juridische en fiscale zaken binnen ondernemingen. We zijn als het ware de spil tussen ondernemer, belastingdienst en bank.”

Het administratie- en advieskantoor telt op het moment vijf medewerkers. ,,We zijn jaren bezig geweest met acquisitie en hebben in 2022 een portefeuille overgenomen van een administratiekantoor dat gestopt is. Het gaat goed met KBK en dat willen we langzamerhand verder uitbouwen. We hebben niet de ambitie om heel groot te worden, maar willen rustig doorgroeien naar maximaal zo rond de tien personeelsleden. We werken veel met MBO-stagiaires, die we intern opleiden en vaak blijven ze bij ons bedrijf werken. We geven op deze manier kennis door en als ze dan bij ons blijven hangen, zegt dat ook wel iets over ons bedrijf.”

Centraal

De ondernemer staat bij KBK Administratie en Advies centraal. ,,We denken met onze klanten mee. Onze kracht is dat wij ons écht verdiepen in onze klanten. Wij zien onszelf als een verlengstuk van de bedrijven waarvoor we werken. We stellen ons flexibel op en zijn altijd bereikbaar voor persoonlijk contact. Door opleidingen te blijven volgen, kunnen we de ondernemers nog meer van dienst zijn.”

Cijfers

Lekker in de cijfers zitten, is één van de mooiste dingen van zijn vak, vindt Jacob Koenen. ,,En natuurlijk het contact met de klanten. We hebben ruime ervaring met zowel grote als kleine ondernemingen. Het begeleiden van startende ondernemers geeft met name veel voldoening. We geven verder advies en ondersteuning bij financieringsaanvragen, stellen het financiële deel van een ondernemingsplan op of adviseren bij overname, verkoop of verandering van rechtsvorm. Het is bijzonder mooi als je er bij de belastingdienst een  besparing voor de klant uit kunt slepen. Zo zijn we op heel veel gebieden werkzaam”, besluit directeur Koenen van KBK Administratie en Advies.

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkophetnoorden.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar:

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid. Lees meer.

Ik ga akkoord