Kennisplatform voor het noorden

EBN Bouwadvies uit Eelde: ‘Bij alles wat we doen staat onze cliënt centraal’

Geplaatst op 28 juni 2022
EBN Bouwadvies uit Eelde: ‘Bij alles wat we doen staat onze cliënt centraal’

Klanttevredenheid, dat is waar het bij EBN Bouwadvies allemaal om draait. Dit bouwkundig adviesbureau uit Eelde richt zich op het ontzorgen van particulieren, bedrijven en overheid. “We vormen de spil in het netwerk tussen cliënt, architecten en aannemers”, vertelt Chris Bijzet, algemeen directeur van EBN Bouwadvies.

In oktober 2011 startte Sietse Bijzet het bedrijf Expertise Bureau Noord. Een schade-expertisebureau gespecialiseerd in inboedel- en opstalschades en advies over rechtsbijstand. “Na verloop van tijd ontdekten we dat de vraag naar bouwadviezen sterk toenam”, aldus Chris Bijzet. “Daarom besloten we om dochteronderneming EBN Bouwadvies op te richten. Hoewel dit in het begin wat onzeker was, bleek het oprichten van EBN Bouwadvies achteraf precies de juiste zet. Anno 2022 is zowel ons schade-expertisebureau als ons bouwadviesbureau toonaangevend in Noord-Nederland.”

De juiste match

De vraag van cliënten vereist een professionele focus en een juiste match met een geschikte architect. “Meteen in het begin van het proces brengen we zorgvuldig in kaart welke architect het beste bij de cliënt past”, geeft Bijzet aan. “In onze zoektocht kijken we naar het portfolio van verschillende architecten en op basis daarvan realiseren we de juiste match. Hierbij gaan we ook direct op zoek naar een aannemer die hierin bewezen competenties heeft. Dient er bijvoorbeeld een monumentale boerderij gerenoveerd te worden, of gaat het om moderne stedenbouwarchitectuur? Kortom, ook qua aannemer focussen we ons als projectregisseur op de juiste match.”

Efficiënte inkoop en optimale kostenefficiency maken eveneens deel uit van de werkzaamheden van EBN Bouwadvies. Bijzet: “In de praktijk zien we dat dit voor concurrerende bedrijven steeds vaker een uitdaging is. De reden hiervoor is veelal personeelsschaarste. EBN Bouwadvies kan hierin echter snel schakelen, door een uitgebreid netwerk van aannemers. Dit netwerk hebben we in het afgelopen decennium opgebouwd en werpt nu vruchten af. Maar een cliënt kan natuurlijk ook altijd zelf een aannemer aanwijzen, dat is geen enkel probleem.”

Vandaag de dag vormt ook de schaarste aan bouwmaterialen een grote uitdaging. Op de vraag of dit ook geldt voor EBN Bouwadvies antwoordt Bijzet: “Ja, maar mede door ons opgebouwde netwerk trachten we hier optimaal invulling aan te geven. Bijvoorbeeld door circulair materiaalgebruik. Daarmee proberen we de kosten voor onze cliënten zo laag mogelijk te houden. Bovendien wordt het beschikbaar gestelde budget doorlopend door ons gemonitord. Zo zijn er geen onaangename financiële verassingen achteraf.”

Continu ontzorgen

Gedurende het complete bouwtraject richt EBN Bouwadvies zich op het volledig ontzorgen van cliënten. “Het begeleiden van de bouw en het controleren van de aannemer behoren tot de dagelijkse werkzaamheden van onze doorgewinterde projectleiders. Denk hierbij aan de veiligheid op de bouwplaats, maar ook aan de afwerking. Goede communicatie met de cliënt is daarin essentieel. Op deze manier ontstaan er geen losse eindjes of sluimerende onvrede. Verder stellen we ook bij de oplevering hoge eisen, die aan de hand van een inspectie nogmaals getoetst worden. Na afronding van het gehele traject evalueren we met zowel cliënt en aannemer als tekenaar of architect het gehele proces. Als de cliënt dan aangeeft tevreden te zijn, dan is dat voor ons het mooiste moment”, zegt Bijzet glimlachend.

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkophetnoorden.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar:

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid. Lees meer.

Ik ga akkoord