Online en offline experts bundelen krachten

15 november 2019 Nieuws

LEEUWARDEN – Alle vier een dijk aan ervaring, alle vier op zoek naar een nieuwe uitdaging en alle vier een specialisme dat naadloos op elkaar aansluit. Geen wonder dus dat Mark Dijkman en Taeke Meindertsma van Retail & More de samenwerking aangegaan zijn met Bram Niemendal en Frank Zijlstra van Béyonit. De partijen bekrachtigden hun samenwerking onlangs met een serieus contract. Een partnerschap dat geen los-vast avontuur is, maar een solide basis vormt voor een langdurige relatie. Daarmee laten ze aan hun klanten zien dat het menens is. En dat ze alle marketing- en communicatietools in huis hebben.

Taeke en Bram gaan al 20 jaar terug. Als broekies in de reclame en marketing kwamen ze letterlijk tegenover elkaar te zitten. Taeke in de offline-hoek, Bram was de pionier op het vlak van online. Het klikte al snel tussen de twee. “We kunnen lezen en schrijven met elkaar. Ze noemen ons ook wel Knabbel en Babbel, nou dan weet je het wel”, lacht Taeke Meindertsma.

Daarna scheidden de wegen. Ieder zocht een eigen weg. Ontwikkelde zich nog verder in on- en offline marketing. Tot een half jaar geleden. Taeke had inmiddels een partner gevonden in Mark Dijkman, die al jaren aan de weg timmert met zijn bedrijf Retail & More. En Bram Niemendal zette na een aantal andere bedrijven het full-service communicatiebedrijf Béyonit op met compagnon Frank Zijlstra.

‘Wat wil je bereiken?’

Toen een grote klant van Retail & More meer wilde dan de twee ondernemers konden aanbieden, dacht Meindertsma direct aan zijn oude collega Niemendal. “Wij willen klanten vooral verder helpen. Zij moeten er beter van worden. Hun doelstellingen willen we bereiken. En daarbij denken we niet in middelen, dat is prioriteit 88. Wij vragen ‘waarom wil je dit of dat?’ ‘wat wil je bereiken?’. Ik vind: behandel de ander zoals jij zelf ook behandeld wil worden. En dat meen ik. Ik kan wel ja knikken en precies doen wat de ander wil, maar ik vraag liever even door en denk mee.”

Kritisch meedenkvermogen

Dat noemen Meindertsma en Dijkman het ‘kritisch meedenkvermogen’. “Ik zeg ook gerust tegen een klant: ‘dit moet je niet doen. En wil je het wel, dan zoek je maar een ander’. Of in ieder geval: ‘zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.’ Ons motto is: we doen het goed of we doen het niet.”

Traject in stukken hakken

Daarmee heeft Retail & More ook een loketfunctie. “De klant klopt bij ons aan met een vraag, wij zoeken het uit en hakken het traject daarna in stukken. Daar koppelen we tijd en budget aan en dan hebben we een plan. Meedenken, meepraten, daar begint het mee. Wat er dan uitkomt en wat we gaan doen is voor later. Dat kan dus offline zijn met brochures, flyers, advertenties, belettering of folders, maar ook het ontwerp van een site, een event of andere online uitingen. Het mooie van de samenwerking met Béyonit is dat we nu alles kunnen aanbieden wat goed is voor de klant.”

‘Wat zij niet kunnen doen wij en andersom’

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid. Lees meer.

Ik ga akkoord