Kennisplatform voor het noorden

Lancering community ‘Eventerz’ voor wederopbouw evenementenbranche

Geplaatst op 5 april 2022
Lancering community ‘Eventerz’ voor wederopbouw evenementenbranche

Paul van Put heeft de online community Eventerz opgericht om evenementorganisatoren te helpen met het organiseren van succesvolle events. Binnen deze community worden kennis, inspiratie en een netwerk samengebracht op één plek.

Eventerz is een initiatief om samen de evenementenbranche weer versneld op te bouwen na twee jaar corona. (Free) members worden geholpen met het creëren van een onderscheidend concept voor het organiseren van een event, afbouw, evaluatie en de nazorg.

Doel

In de coronaperiode kwam de evenementenbranche tot stilstand. Meerdere eventorganisaties moesten hun personeel laten gaan en zelfs volledig stoppen. Veel van hen zijn in een andere sector gaan werken en keren niet meer terug. Hierdoor is veel kennis en ervaring verloren gegaan. Paul van Put zag dit met lede ogen aan. Hij benutte de coronaperiode om zijn kennis en ervaring van 15 jaar allround evenementenorganisator te bundelen tot concrete formats, draaiboeken en meer informatie. Met de lancering van de online community Eventerz komt deze kennis en inspiratie 24/7 beschikbaar voor nieuwe en bestaande evenementenorganisatoren, eventmanagers, maar bijvoorbeeld ook voor studenten- en sportverenigingen en goede doelen. Met als doel samen de evenementenbranche wederopbouwen en veel succesvolle events organiseren, net als voorheen.

Samen events organiseren

Uit ervaring weet Paul dat het organiseren van een evenement niet altijd makkelijk is, en dat er veel meer bij komt kijken dan men vaak denkt. Hoe kom je bijvoorbeeld tot een goed concept? Hoe speel je goed in op regelgeving en hoe houd je de risico’s zo klein mogelijk? “Met Eventerz hoef je dit niet meer alleen te doen.” De community helpt organisatoren stap voor stap met onder meer de bepaling van het concept, het omzetten in een onderscheidend verhaal dat de doelgroep aanspreekt, het stellen van heldere doelstellingen, de organisatie en de nazorg. Members krijgen formats, handboeken van A-Z, draaiboeken, informatie over geldstromen, tips uit de praktijk voor het aanvragen van  evenementenvergunningen en verzekeringen, lijsten met locaties en leveranciers met contactgegevens in heel Nederland, tips en persoonlijke begeleiding. Het doel is om voor rust en overzicht te zorgen zodat elke organisator zich kan focussen op de organisatie van het evenement.

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkophetnoorden.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar:

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid. Lees meer.

Ik ga akkoord