Kennisplatform voor het noorden

Bij Gino Software delen klanten elkaars oplossingen

Geplaatst op 28 december 2017
Bij Gino Software delen klanten elkaars oplossingen

Delen is het nieuwe optellen, zeker bij Gino Software. Daar is de optelsom van alle klantspecifieke softwareoplossingen namelijk beschikbaar voor alle klanten. Gratis. Een unieke houding van een unieke software innovator.

Nieuw ketenzorgproduct
Gino Software kan zich beroepen op een verreikende kennis en een bijna 25-jarige ervaring op het gebied van softwareontwikkeling. Marcel Nijp, algemeen directeur van de Stad-Groninger uitvinder van digitale innovaties, vertelt: ‘Aan de hand van klantspecifieke software innoveren wij bedrijfsprocessen met als oogmerk betere processen en lagere kosten. De ontwikkelingen gaan zo snel, zowel binnen organisaties als op het gebied van ICT-mogelijkheden, dat onze dienstverlening eigenlijk geen einde kent: we innoveren continu.’

De dienstverlening van Gino Software bestaat uit consulteren, ontwikkelen, testen, ontwerpen, implementeren en beheren van vier soorten software: webapplicaties, apps, serious games en websites. Dit alles voor overheden, instellingen voor zorg en onderwijs, en bedrijven. In de vorm van enkelvoudige opdrachten voor processen binnen één organisatie, maar ook voor ketenoplossingen. ‘We hebben een nieuw ketenzorgproduct ontwikkeld, waarin verschillende organisaties met verschillende rollen en verantwoordelijkheden participeren. De software is onderwerp- en teamgericht en dient als platform voor organisaties die samenwerken in en keten. Dat is uniek in ons land!’

Zulke complexe systemen worden ingezet in de zorg en de overheid, maar kunnen ook worden ingezet voor bijvoorbeeld banken en verzekeraars. Overal waar sprake is van samenwerkende partners en complexe processen.

Profiteren van elkaars oplossingen
Of het nu gaat om enkelvoudige of samengestelde projecten, altijd volgt de softwareontwikkeling bij Gino Software vijf fasen. ‘Het begint met empathie: doorgronden en begrijpen wat de klant wil. Daarna volgt een brainstorm met sleutelpersonen, op basis waarvan we een prototype ontwikkelen. Na testen, bespreken en aanpassen volgt dan de bouw van de definitieve oplossing en vervolgens de implementatie. Uiteraard omgeven we onze dienstverlening met support, onderhoud en doorontwikkeling.’

Gino Software is uniek in haar geste om klanten van elkaars innovaties te laten profiteren. ‘We stellen innovaties breed en gratis beschikbaar, waardoor de applicaties steeds beter gaan functioneren. Alle klanten worden daar beter van. We delen onze oplossingen op in kleine blokjes en hergebruiken die bij nieuwe toepassingen. Zo kunnen we soms wel tien keer zo snel werken als normaal. En voor onze klanten is het veel goedkoper.’

De creativiteit van Gino Software leidt zo tot klantspecifieke oplossingen any time, any place en any device.

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkophetnoorden.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar:

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid. Lees meer.

Ik ga akkoord