Heb jij een webshop? Dan weet je als geen ander hoe belangrijk het is om je producten op een goede manier te verzenden. Toch zien we dat lang niet iedereen dit doet, wat ontzettend zonde is natuurlijk. Hoewel de prijs steeds belangrijker lijkt te worden, is ook een stuk beleving voor veel mensen de reden dat ze voor een bepaald bedrijf kiezen. Logisch ook, want wanneer je een prachtige nieuwe vaas bestelt, dan wil je natuurlijk wel dat deze ook een beetje leuk bij je bezorgd wordt. Om ervoor te zorgen dat ook jij dit kunt, zijn verpakkingen op maat een verstandige en ook vaak voordelige keuze. JE staat er namelijk niet bij stil, maar het zorgt ook direct voor een stuk naamsbekendheid wanneer je ervoor kiest om dozen met naam en logo te gaan gebruiken. Hoe dit precies zit leggen we je allemaal uit.
Minder verspilling
Heb jij wel eens iets online besteld en thuis ontvangen en gedacht ‘had die doos niet iets kleiner gekund?’ Grote kans dat dit regelmatig gebeurt. Ontzettend zonde, wat dit kost onnodig veel geld. Door te kiezen voor verpakkingen op maat, bespaar je een hoop ruimte en daarmee dus ook materiaal. Verpakkingen op maat worden daarentegen speciaal ontworpen om perfect om je product te passen, waardoor er minder materiaal nodig is. Dit is niet alleen goed voor het milieu, maar bespaart je ook geld op de lange termijn. Vooral wanneer je tientallen of zelfs honderden orders per dag verwerkt, hoeven we je niet uit te leggen dat dit op jaarbasis om serieuze bedragen gaat.
Minder kans op schade
Verzend jij regelmatig kwetsbare producten? Dan is een doos waar je product(en) goed inpassen een stuk veiliger is dan wanneer er te veel ruimte over is. Natuurlijk kun je dit vullen met papier, maar daar wordt het niet veel goedkoper van. Kies je voor dozen op maat, dan is dit probleem verleden tijd en past eigenlijk altijd alles precies. Bedrijven zoals Amazon en BOL hebben tientallen verschillende dozen. Het systeem rekent dan precies uit welke inhoud de bestelling heeft, zodat op basis daarvan kan worden bepaald in welke doos dit past. Natuurlijk is het soms even passen en meten, maar zorgt er wel voor dat je veel minder kans op schade hebt. Wil jij weten of dit ook voor jouw bedrijf interessant is? Neem dan eens contact op met Dozenproducent.nl om te kijken welke dozen ze voor jou op maat kunnen maken.
Klantvriendelijker
Uiteindelijk doe je alles voor de klant. Je kunt je dus wel voorstellen dat een klant, zoals ook in een eerder voorbeeld aangegeven, niet heel blij wordt op het moment dat jij een bestelling inpakt in een doos die veel te groot is. Dit kost de klant onnodig veel ruimte en is slecht voor het milieu. Vergeet namelijk niet dat ook de consument zich steeds meer bewust is van het feit dat er online veel te veel besteld wordt. Nu is dat niet direct het probleem, maar wel de retouren. Vooral als we kijken naar kleding, dan bestellen mensen vaak bewust meerdere maten, zodat ze kunnen kijken wat het beste past.