Kennisplatform voor het noorden

Dit is het meest favoriete terras van Groningen

Geplaatst op 18 juli 2022
Dit is het meest favoriete terras van Groningen

Het terras van Restaurant de Rode Loper in Stadskanaal is uitgeroepen tot het meest favoriete terras van Groningen. De horecazaak doet mee aan de landelijke verkiezing ‘Hét Lipton Terras van 2022’ en wist de meeste stemmen te vergaren van de 314 deelnemende horecazaken binnen de provincie. Het restaurant wint daarmee niet alleen 10.000 euro investeringsbudget, maar maakt tevens kans op de nationale titel en het winnen van 100.000 euro bij het behalen van de eerste plaats. Restaurant de Rode Loper is al dertien jaar gevestigd in Stadskanaal en is in handen van eigenaar Wim Kruit.

Het restaurant is al dertien jaar een geliefde plek onder de lokale bevolking en toeristen, maar toch kwam het winnen van deze titel en het mooie investeringsbedrag als een verrassing voor Wim Kruit, die blij is, maar ook nuchter blijft: ‘Wij doen ons ding als noorderlingen en pochen niet veel. Misschien is dat ook wel de kracht geweest. Ons grote terras aan het water is een heerlijke plek.’ De horecaondernemer wil het bedrag gebruiken om in het terras te investeren: ‘Met deze geldprijs kunnen we ons fijne lounge terras onderhouden en extra investeren in bijvoorbeeld kinderspeelgoed of een springkussen voor kinderen. Uiteraard wordt er voor het team ook een leuk uitje georganiseerd. Het was namelijk echt een team effort.’

Horecazaken staan te springen om prijzengeld

Restaurant de Rode Loper maakt, naast het winnen van de regionale prijs, tevens kans op de nationale titel. Dat horecazaken staan te springen om het mooie investeringsbedrag te winnen, blijkt uit de cijfers: landelijk meldden 11.547 zaken zich aan om kans te maken op een van de forse geldbedragen, met 100.000 euro als ultieme hoofdprijs bij het behalen van de eerste plaats. In totaal heeft de verkiezing tot en met 1 juli reeds 61.900 stemmen van consumenten binnengehaald.

De terrasverkiezing van Lipton loopt nog tot en met 1 september, waarna op uiterlijk 1 oktober de landelijke top drie bekend wordt gemaakt. Consumenten kunnen hun stem uitbrengen in de online stemomgeving, die onder andere te bereiken is door QR-codes op de Lipton Ice Tea-flesjes en -verpakkingen te scannen.

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkophetnoorden.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar:

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid. Lees meer.

Ik ga akkoord