Kennisplatform voor het noorden

Ondernemers en hun Kijk op…

Geplaatst op 29 maart 2016
Ondernemers en hun kijk op 2016

In ons terugkerende rubriek Ondernemers en hun Kijk op… leggen wij ons vaste ondernemerspanel vijf keer per jaar een nieuwe stelling voor. In een drieluik gaan wij de mening van de zes panelleden publiceren. Onze eerste stelling is; Onze website en social media spelen een belangrijke rol bij onze dagelijkse bedrijfsvoering. We geven het woord aan….

Douwe Postma, directeur Steenhuis Recycling WinschotenDouwe Postma, commercieel directeur van Steenhuis Recycling in Winschoten

Het gebruik van i-pads, smartphones, etcetera is in de dagelijkse bedrijfsvoering niet meer weg te denken. De voordelen van het gebruik van social media in het algemeen en zeker ook binnen onze bedrijfstak is divers. Het is een goed en snel middel om enerzijds de relatie met klanten en/of afnemers te onderhouden, anderzijds worden social media veel gebruikt om informatie in te winnen. In tegenstelling tot de website – deze dient vooral als bedrijfspresentatie –  is het gebruik van social media een interactieve bezigheid. Het aanbieden van materieel al dan niet met behulp van meegestuurde foto’s, het vervolgens onderhandelen over prijzen, kwaliteit en dergelijke is in onze branche een doorlopende proces. Deze vorm van communicatie moet overigens niet leiden tot stopzetting van persoonlijke bezoeken. Ik ben van mening dat het belangrijk is om sommige onderwerpen face-to-face te bespreken. Want non-verbale communicatie vind ik een belangrijk aspect dat je mist bij digitale communicatie. Kortom social media hebben een positief effect op het onderhouden van contacten maar vergeet zeker de persoonlijke kant niet.

 

Henry Joustra directeur van Joustra Herstoffering in Meppel

Henry Joustra, directeur van Joustra Herstoffering in Meppel

De digitale bereikbaarheid en vindbaarheid van onze dienstverlening zijn tegenwoordig net zo vanzelfsprekend als het leveren van kwaliteit en klantgerichtheid. De invloed van social media neemt in ons privé- en zakelijke leven steeds meer toe en we besteden er ook steeds meer tijd aan. Wij richten ons met het hergebruik- en herstofferingsconcept puur op de zakelijke markt en daarin merk je dat Facebook, Twitter en LinkedIn het meest populair zijn. Deze drie media passen wij met succes toe en dan met name LinkedIn. Mobiele bereikbaarheid is een must en toen Google dat ook vereiste voor een goede vindbaarheid van websites zijn we daar ook meteen in meegegaan met een compleet nieuwe site. Nu de vraag naar hapklare visuele content toeneemt, presenteren wij binnenkort onze bedrijfsfilm; houdt daarom de social media in de gaten.

 

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkophetnoorden.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar:

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid. Lees meer.

Ik ga akkoord