Kennisplatform voor het noorden

Ondernemers en hun Kijk op…

Geplaatst op 9 maart 2016
Ondernemers en hun kijk op 2016

In ons terugkerende rubriek Ondernemers en hun Kijk op…  leggen wij ons vaste ondernemerspanel vijf keer per jaar een nieuwe stelling voor. In een drieluik gaan wij de mening van de zes panelleden publiceren. Onze eerste stelling is; Onze website en social media spelen een belangrijke rol bij onze dagelijkse bedrijfsvoering. We geven het woord aan….

Erwin Balkema directeur Bano Groningen

Erwin Balkema, directeur van full-service AV-bedrijf Bano in Groningen

Met 40% van de klanten uit het buitenland is het voor Bano belangrijk om de website laten uitstralen welke kwaliteit ze bij ons op het gebied van evenementen en stands mogen verwachten. Daarnaast kijken we nadrukkelijk hoe we onze klanten met hun evenement of stand ook online kunnen ondersteunen. De ene keer doen we dit door een stand online te zetten zodat hij daar ook voor een stuk klantbeleving zorgt. De andere keer zorgen we ervoor dat een compleet evenement ook live te volgen is. in de verkoop en installatietak zien we een stijging van aanvragen voor het live streamen van vergaderingen of bijeenkomsten. Daarnaast bieden we ook steeds meer online webshops aan zoals exhibition manager voor het verzorgen van alle online bestellingen van uw evenement of beurs. En de inventory planner voor het beheer van u eigen promotiematerialen op beurzen. Een voorbeeld van een online stand.

 

Ivo Lochtenberg directeur Nieuw Akademia

Ivo Lochtenberg, directeur Nieuw Akademia en gastheer van Walsemaweer in Kantens

Legionellabestrijding, brandbeveiliging, HACCP, sociale hygiëne, bedrijfshulpverlening, CBS-statistieken, websites en sociale media! Je moet er allemaal aan geloven als je een pracht van een accommodatie hebt waar je gasten wilt ontvangen en mooie ontmoetingen wilt organiseren. Zeker als je erop uit bent om niet in je eentje te genieten van al dat moois, maar het wilt delen met je klanten. Natuurlijk komen die ook bij je, via mond-tot-mond reclame, alleen gaat die mond-tot-mond steeds vaker via Facebook of Twitter. Is het van belang in de bedrijfsvoering? Ja natuurlijk! Net als breedbandinternet en kraanwater en een goede boekhouding. Is het leuk om te doen? Niet echt. En zie je dat terug op je facebookpagina en je website? Tuurlijk! Dus je zal er aan moeten geloven. Want dat heb ik toch nog steeds het allerliefst liever een glimlach dan een LIKE!

 

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkophetnoorden.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar:

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid. Lees meer.

Ik ga akkoord